Czyszczenie przystanków

Pomysł na firmę

Pomysł na powstanie firmy Ostech zrodził w zasadzie przypadek. Firma Clean&Care z Wołomina traktowała czyszczenie kostki raczej jako usługi poboczne, do momentu kiedy trafiliśmy na tzw zlecenie wyzwanie. Wtedy tradycyjne metody czyszczenia kostki brukowej  zawiodły nas, sprzęt który posiadaliśmy okazał się nieskuteczny i mało wydajny. Zrodził się wtedy pomysł na kupno maszyny dużo bardziej wydajnej, rozważaliśmy wtedy zakup agregatu 500 bar. Niestety ceny zakupu takiej maszyny mocno  przerosły nasze możliwości finansowe. We współpracy z Jarkiem Sapułą postanowiliśmy że zbudujemy sobie taką maszynę sami na nasze potrzeby. Na efekty naszej współpracy nie trzeba było długo czekać, po trzech tygodniach od zrodzenia się naszego pomysłu mieliśmy już odpowiedni agregat na placu boju. Kolaż z lewej strony przedstawia pierwszy agregat OSTECH 500D/15  z silnikiem diesla od samochodu VW POLO 1.4 oraz agregaty z 2010 OSTECH 350B/17 z silnikami spalinowymi. Na początku byliśmy pełni obaw o bezawaryjność naszej maszyny, jednak jak się później okazało bezzasadnie. Pierwszy agregat Ostechu pracuje bezawaryjnie już rok czasu. Nasza maszyna jest bezkonkurencyjna jeśli chodzi o koszty związane z utrzymaniem, tak duży silnik pozwala na bardzo ekonomiczną pracę. Niestety posiada jedną istotną wadę z punktu widzenia firm jednoosobowych. Duże rozmiary i waga wymagają do jej załadunku sporego samochodu, oraz przynajmniej dwu osób do jej obsługi. Postanowiliśmy że zbudujemy równie mocny agregat, ale na tyle mały żeby zmieścił się do auta typu kombi, oraz na tyle lekki żeby do samochodu mógł ją wprowadzić jeden operator. Do budowy ram użyliśmy stali kwasoodpornej zdecydowanie droższej od zwykłej stali, oraz zdecydowanie twardszej. W tej dziedzinie nie uznawaliśmy kompromisów, nasz sprzęt musi dzielnie służyć przez wiele lat. Rama ze stali kwasoodpornej w porównaniu ze zwykłą stalą posiada wiele zalet. Przez długi czas nie pokrywa się korozją, w przypadku otarć można miejsce uszkodzone wypolerować i w tym miejscu rama dalej wygląda jak nowa. Jednostki napędowe użyte przy budowie naszych agregatów zapalane są z kluczyka, a także w przypadku rozładowania akumulatora poprzez linkę. Altenator zapewnia stałe ładowanie akumulatora, oraz zapewnia możliwość podłączenia podgrzewacza wody, co w przypadku używania maszyn tam gdzie nie mamy dostępu do sieci elektrycznej bywa zbawienne. Należy pamiętać iż podgrzewacze wody do swojej pracy potrzebują oprócz paliwa, które podgrzewa wodę w wężownicy, także prąd do zasilania termostatów, wentylatórów etc. Krzysztof Ołdak

Posted in: sprzęt

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply

Wołomin 05-200
ul. Szpitalna 10